Pareiza šofera poza pie stūres

Parasti pirmais, ko visi dara, kad iekāpj jaunā vai svešā auto – noregulē vadītāja sēdekli. Katrs ir pieradis pie kādas noteiktas krēsla pozīcijas, kurā ir visērtāk braukt. Taču ne vienmēr šī izvēlētā pozīcija ir pietiekami pareiza. Regulējot krēslu ir svarīgas vairākas lietas. Vispirms ir labi jāpārredz ceļš, logi, spoguļi utt. Nākamais svarīgais ir tas, cik ērti tu jūties, sēžot pie stūres. Jo labāka un pareizāka būs šī pozīcija pie stūres, jo drošāka būs braukšana. Patiesībā ļoti daudzi auto vadītāji sēž nepareizi krēslā. Pareizi būtu jāsēž tā, lai mugura pilnībā atbalstās pret sēdekli, taču lielākā daļa tā nesēž. Bieži vien var novērot, ka vadītājs sēž piespiedis krēslam tikai muguras apakšējo daļu, taču augšējā daļa tiek paliekta uz priekšu. Tas notiek tāpēc, ka cilvēkiem rodas sajūta, ka tādējādi var labāk pārredzēt ceļu. Taču šādi nepareizi sēžot ir liela slodze uz sprandu, līdz ar to var rasties galvassāpes. Arī acis šādi tiek nogurdinātas, jo ir daudz vairāk jāgroza galva, nekā tad, ja sēdētu pareizi. Arī grozīt stūri nav pārāk ērti, ja sēž šādā pozā. Ja tā sēž īsu brīdi, tad varbūt šos mīnusus nepamana, taču ilgstoši braucot to noteikti pamanīs lielākā daļa. Tāpēc ir ļoti svarīgi noregulēt pareizu atzveltnes slīpumu. Arī roku pozīcijai ir jābūt pareizai – rokām ir jābūt plecu līmenī. Tas nepieciešams tāpēc, lai rokas nenogurtu, it īpaši tad, ja ir jāveic garš ceļa posms. To var piekoriģēt, ja pamaina sēdekļa augstumu, kā arī stūres pozīciju. Un trešā lieta, par kuru ir jāpadomā, ir kājas. Ar kājām mēs kontrolējam auto pedāļus, tāpēc ir svarīgi, lai kāju pozīcija būtu pareiza. Tas nepieciešams gan tāpēc, lai būtu ērti braukt, gan arī tāpēc, lai braukšana būtu droša. Nepareizi ir atbīdīt sēdekli tik tālu, ka kājas ir taisnas brīdī, kad ir nospiests pedālis. Tādā gadījumā sēdeklis ir jāpiebīda tuvāk. Kājām visu laiku būtu jābūt nedaudz saliektām. Ja kājas būs taisnas, tad tas radīs pārāk lielu sasprindzinājumu katru reizi, kad jāspiež pedālis. Arī šajā gadījumā – ja ceļš būs īss, tad to varēs veikt, taču garākā posmā drīz vien sāksiet just nogurumu kājās – tas apgrūtinās turpmāku pedāļu lietošanu. Kājās var rasties krampji vai arī vienkārši sāpēt muskuļi brīdī, kad veicat kustību. Tāda braukšana ir pavisam nedroša, jo nevari būt drošs par to vai spēsi laicīgi veikt nepieciešamās kustības. Sēdeklim ir jāatrodas pietiekami tuvu, lai kājas nebūtu taisnas, taču nevajag arī pārspīlēt un sēdekli piebīdīt pārāk tuvu – kājas nedrīkst būt arī pārāk saliektas un atsisties pret paneli vai stūri. Arī šāda poza būs nepareiza un neērta, kā arī radīs bīstamas situācijas. Ja vadi automašīnu, tad ir jājūtas ērti, kā arī jāpārliecinās, ka sēdi pareizi. Īstermiņā arī nepareiza poza cilvēkiem var likties ērta, taču to vajag piekoriģēt. Vadot automašīnu ir jāpievērš 100% uzmanība ceļam, un visam, kas uz tā notiek. Braucot nav laika domāt par to, ka sāp kāja vai kakls ir stīvs. Šādas problēmas un domas novērsīs uzmanību no ceļa, tāpēc būs grūti koncentrēties apkārt notiekošajam. Savukārt tas radīs bīstamas situācijas gan tev, gan citiem. Tādējādi ir viegli nepamanīt, ja pēkšņi kaut kas notiek – reakcijas laiks palēninās. Tāpēc pareiza sēdēšana ir patiešām būtiska.